Guma w roewrze. Jak unikać przebicia opony w jednośladzie?

Z rowerami oponowymi jest tak, jak z oponami w aucie. Żeby czepiać satysfakcje z jazdy, trzeba o nie dbać. Tak  to nic trudnego.

Utrzymanie opon  roweru w dobrym stanie pozwoli na bezpieczne i przyjemne korzystać  z niego przez  długi, długi czas. A chyba o to nam chodzi. Na co zwrócić uwagę sprawdzając stan naszych rowerowych opon?

Zacznijmy od podstaw. Pozbądźmy się starych i zużytych opon. Banał? Często długo nie zwracamy na nie uwagi.  A to jest najczęstsza przyczyna łapania ”gumy”.

Opony i dętki mają to do siebie, że z czasem się po prostu starzeją nawet wtedy  kiedy nie korzystamy z roweru. Producenci często zaznaczają, że czas po jakim opona nie powinna być już używana, to około 4-5 lat.

Dużo zależy także od tego gdzie i jak przechowujemy nasz  rower. Guma, tj. nasze opony najlepiej czują się przechowywane w chłodnym, suchym i zacienionym miejscu. Źle znoszą też silne środki  takie jak chemiczne jak rozpuszczalniki. Opony w trakcie przechowywania powinny być napompowane, albo zdjęte z kół i powieszone. Co kilka tygodni warto zmieniać ich ułożenie, tak by nie  powstawały odkształcenia

Warto pamiętać, by  nie trzymać roweru na słońcu i w wilgoci np. na balkonach czy tarasach. Chociaż często nie mamy wyboru. Zużyte opony i dętki nie tylko są bardziej narażone na przebicia, ale często też same pękają.