Jazda na rowerze a ból pleców. Jak mu przeciwdziałać?

Nie ma co ukrywać, że bóle pleców niejednokrotnie pokrzyżowały nam plany i odebrały przyjemność z najmniejszej nawet aktywności. To właśnie one sprawią, że często nie chce nam się wsiadać na rower.  Może jednak warto się przełamać. Jak jeździć na rowerze by nic nas nie bolało?

Na początek warto sprawdzić kilka rzeczy:

Siodełko

Sprawdźcie czy wasze siodełko jest ustawione na odpowiedniej wysokości. Jaka to wysokość? Stopa powinna być ustawione na takiej wysokości, że pięta opiera się o pedał , a noga powinna być wyprostowana . ważne  też by siodełko było ustawione w poziomie. To znacznie podnosi komfort jazdy.

Kierownica

Chodzi tu szczególnie o jej wysokość. Wszystko zależy od osobistych upodobań, ale zazwyczaj  wynosi od 0 do 10 centymetrów powyżej siodełka.  I tu uwaga.Jeżeli poczujecie ból kręgosłupa  lędźwiowego, to może być znak, że nasza kierownica jest zbyt nisko i niewielkie jej  podniesienie może przynieść poprawę.

Odpowiednia postawa

Pamiętajcie o tym, żeby jeździć z wyprostowanymi plecami za każdym. Warto o tym pamiętać, aż do momentu kiedy nie stanie się to naszym nawykiem. Zgarbione plecy sprawią tylko, że nasz kręgosłup na pewno da o sobie znać.

 

 

Amortyzacja

Amortyzatory w rowerze chronią nas przed gwałtownymi wstrząsami. Taki rodzaj roweru sprawdzi się doskonale w sytuacjach górskich. Jeżeli jeździmy po mieście  wystarczy nam rower miejski lub turystyczny.

Trening mięśni pleców.

Jeżeli często korzystamy z roweru, to nasze mięśnie nóg są o wiele bardziej rozwinięte niż te np. pleców czy rąk . Dlatego też, warto pamiętać o wzmocnieniu właśnie mięśni pleców. Co zwiększy ich wytrzymałość i  sprawi, że plecy będą mniej bolały.

Rozgrzewka

Bardzo ważny jest odpowiedni zestaw ćwiczeń, który przygotuje nasze ciało do jazdy na rowerze. Pamiętaj, aby ćwiczenia właściwe poprzedzić rozgrzewką.