Jazda na rowerze i skurcze: Jak ich skutecznie unikać?

Większość z  nas złapała kiedyś skurcz podczas intensywnej jazdy rowerem. Skurcze mięśniowe związane z wysiłkiem fizycznym i niestety powoduje dość duży i uciążliwy ból. Jak sobie z nimi radzić?

 

Właściwie nie wiadomo dlaczego skurcze się pojawiają. Często przypisuje się, że skurcze łydek w znacznej części przypadków wynikają z niedoboru ważnych dla organizmu pierwiastków – potasu, wapnia i magnezu. Jest to wynikiem złej diety, dużej  ilości kawy lub napojów energetycznych może przyspieszać wypłukiwanie pierwiastków z organizmu. Podobne skutki daje też duża ilość alkoholu, bo przyczynia się do odwadniania.

 

Co zrobić kiedy podczas jazdy rowerem chwyci nas niespodziewany skurcz?  Najlepiej jeśli od razu się zatrzymamy i spróbujemy rozmasować  bolący mięsień. Trzeba go rozciągać aż przestanie boleć. W domu ulgę przeniesie nam też gorąca kąpiel.  Jednak skurcz powinien być dla nas czerwoną lampką.  Nasz organizm sygnalizuje braki pewnych ważnych elementów.  Jak je uzupełnić?Najlepiej kiedy zaczniemy stosować odpowiednią dietę. Niedobory minerałów możemy  też uzupełniać odpowiednimi suplementami.  Pamiętajcie też, żeby spożywając duże ilości płynów i koniecznie  ograniczcie używki.  Jeśli mimo zmiany diety i trybu życia skurcze nadal będą się pojawiać , koniecznie skorzystajcie z konsultacji  lekarza . Prawdopodobnie zleci  przeprowadzenie dodatkowych badań, które pozwolą ustalić, co jest źródłem problemu.