Czy odchudzanie na rowerze ma sens?

Problem nadwagi jest w dzisiejszych czasach bardzo popularny. Dotyczy on zarówno osób starszych jak i niestety młodzieży. Siedzący tryb życia oraz spożywanie przetworzonych pokarmów sprzyja gromadzeniu się dodatkowych zapasów tłuszczu, co prowadzi nieuchronnie do wzrostu wagi. Do walki ze zbędnymi kilogramami najlepszym sojusznikiem jest oczywiście dieta oraz szeroko rozumiana aktywność fizyczna. Już samo regularne uprawianie sportu przyczynić się może do redukcji wagi, a wybór odpowiedniej dla siebie dyscypliny sportowej jest zazwyczaj indywidualny. Jedni wybiorą basen lub bieganie, a inni jazdę na rowerze. Właśnie to ostatnie zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Ludzie często kupują sobie rower klasyczny lub stacjonarny ze względu na chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. Spora część ludzi podchodzi jednak do tematu sceptycznie, zadając sobie pytanie czy odchudzanie na rowerze ma rzeczywiście sens. Jak zatem zrzucić zbędne kilogramy na swoim jednośladzie?

Regularny trening na rowerze

Nie jest tajemnicą, że regularnie uprawiany sport przynosi wcześniej czy później zamierzone efekty. Jazda na rowerze jest również zaliczania do sportu więc nie można się dziwić, że także ona może być sprzymierzeńcem w walce z otyłością lub nadwagą. Kluczem do sukcesu jest tutaj jednak systematyczność w swoich treningach. Oddzielną kwestią jest też odpowiedni rower, który będzie przystosowany po pierwsze do dłuższych tras, a po drugie do różnych rodzajów nawierzchni. Jeżeli chodzi o pierwszą kwestię to niestety, aby zauważyć efekty odchudzania trzeba nastawić się na dłuższe dystanse pokonywane rowerem – kilkukilometrowy dojazd do pracy i z powrotem z pewnością nie jest dobrą drogą do osiągnięcia celu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup roweru szosowego lub trekkingowego i pokonywanie tras o długościach minimum 25 kilometrów. Nie jest to oczywiście sztywno określony limit, ale najważniejsze żeby jazda trwała nie mniej niż godzinę. Trzeba również zaznaczyć, że wycieczki takie są wskazane minimum 3 razy w tygodniu. Jeżeli chodzi natomiast o same trasy, to warto wybierać takie, które nie biegną głównie w mieście. Lepiej wybrać się gdzieś za miasto na mało ruchliwą drogę lub ścieżkę leśną.

Dieta

Nie od dzisiaj wiadomo, że odchudzanie wymaga nie lada poświęceń, co głównie związane jest ze zmianami w nawykach żywieniowych. Często bywa to bardzo trudne, ale dieta w połączeniu z ćwiczeniami da stu procentowy efekt jakim będzie redukcja wagi. Samo odżywianie wymagać będzie pewnej ilość węglowodanów, które są szczególnie potrzebne dla pracujących podczas jazdy rowerem mięśni. Ważne jest natomiast, aby były one w nieprzetworzonej formie. Najlepszymi źródłami węglowodanów będą płatki owsiane, owoce i warzywa oraz różnego rodzaju kasze. Kolejną istotną sprawą jest odpowiednie nawadnianie organizmu. Długie wycieczki na rowerze będą powodować wypacanie takich składników mineralnych jak sód, wapń, magnez oraz potas. Powinno dostarczać się je do organizmu poprzez picie napojów izotonicznych. Na krótszych dystansach natomiast wystarczy pić zwykłą wodę.