Opony rowerowe i ich prawidłowe ciśnienie

Zaskoczeni? Tak, tak, podobnie jak kierowcy aut, wszyscy posiadacze dwukółek powinni czasem pomyśleć, w jakim stanie są ich opony.

Z rowerami jest tak samo, jak z samochodami. Zużyte opony rowerowe, podobnie jak każde inne, tracą swoje właściwości. Co za tym idzie? Zniszczone opony negatywnie wpływają na bezpieczeństwo jazdy. No a o co chodzi z tym ciśnieniem? Warto zadbać także o ich prawidłowe ciśnienie, którego zalecaną wartość można odczytać z boku opony. W najbardziej precyzyjny sposób ciśnienie sprawdza się i koryguje przy pomocy pompki z manometrem. Ale to już wyższa szkoła jazdy i oczywiście, nie wszyscy taką muszą mieć w domu

Opony napompowane za bardzo, do  zbyt wysokiego ciśnienia, szybciej się ,zużywają łatwiej jest przebić taką oponę, a poza tym cierpią na tym nasze nogi i niektóre części roweru, bo najzwyczajniej w świece jest  gorsza amortyzacja. Z drugiej strony za niskie ciśnienie, może doprowadzić do tego, że  łatwiej przebić dętkę . Co ciekawe, wydłuża się również droga  naszego hamowania.

Pamiętajcie też o jedna podstawowej, chociaż bardzo ogólnej zasadzie. Na ciśnienie  w oponach najlepiej znaleźć złoty środek

Najlepsze ciśnienie wyznacza nam producent rowerów. Ciśnienie bliższe wyższej granicy, odpowiednie jest na prostej,  asfaltowej drodze czyli idealnie do jazdy miejskiej. Niższe ciśnienie ułatwi nam  poruszanie się w trudniejszym i wymagającym terenie.

Warto kontrolować ciśnienie w oponach co najmniej raz na dwa tygodnie, albo przed każdą dłuższą trasą.  Powolne ubywanie powietrza z dętek jest zupełnie naturalne.