Rower a odżywianie: Co zabrać na dłuższy wypad?

Planujesz już wiosenne wypady rowerowe za miasto? Na pewno warto zadbać o właściwy prowiant, który sprawi, że wycieczka będzie fantastyczną przygodą.

 

Pamiętaj, że dostarczenie organizmowi paliwa jest warunkiem niezbędnym by podczas wyprawy rowerowej mieć siłę do pokonania dużego dystansu. Właściwe odżywianie daje energię na wiele godzin.

Jazda rowerem będzie  o wiele przyjemniejsza, jeśli będziemy  mieć dość energii na całą wycieczkę. Pokonując podczas wakacji na rowerze długie dystanse, na przykład całodniowe trasy, musimy pamiętać o  odpowiednio odżywiać zarówno przed wycieczką, w czasie jak i  po wycieczce. Spożywanie dużej ilości napojów to podstawa przy takim wysiłku.

W tym miejscu przypomnijmy kilka podstawowych zasad odpowiedniego odżywiania. Warto zjeść posiłek na godzinę lub dwie przed wyjazdem na trasę. Może to być danie bogate w węglowodany np. makaron.  Energii doda nam też który bułek z miodem lub dżemem czy owsianka. Wszystko zależy od tego, o której zaczynamy naszą wycieczkę .Kolejna zasada o której warto pamiętać.  Pijemy dużo wody lub soków. Lekkostrawne pokarmy dobrze się przyswajają nawet w większych ilościach, a te ciężkostrawne potrawy nie mogą obciążać żołądka, gdyż to utrudnia jazdę na rowerze.

 

Warto przygotować sobie też  owoce, jak banany, rodzynki, morele i figi, które nie zajmą nam wiele miejsca, a dostarczą wiele naturalnej energii.  Po wysiłku pamiętaj, że mięśnie muszą się zregenerować i odpocząć. Wtedy najlepiej dostarczyć im posiłek wysoko białkowy, tj. wypić szklankę mleka, albo zjeść mięso lub fasolkę.