Rozgrzewka rowerzysty: Jak prawidłowo się rozgrzać przed jazdą rowerem?

Rozgrzewka przed jazdą na rowerze powinna być podobna jak przed bieganiem czy  innym wysiłkiem fizycznym.  Tych  kilka podstawowych ćwiczeń pomoże uniknąć nam kontuzji. Chcesz je poznać?

Do rekreacyjnej jazdy po mieście wystarczy krótki zestaw ćwiczeń rozciągających i rozgrzewających stawy

Wystarczy przed każdą aktywnością poświęcić na nią około 15 minut i wykonywać podstawowe ćwiczenia. Pamiętajcie aby były wśród nich te rozgrzewające i  te  rozciągających takie jak Krążenie tułowia, kolan i bioder czy skłony pomagają w rozgrzaniu ciała. Rozgrzewka przestawia więc nasz organizm na tryb „aktywny” w bezpieczny i naturalny sposób. Jak? Podnosi  się temperatura naszego  ciała, zwiększa się przepływ krwi, która dostarcza tlen do mięśni, przyspiesza metabolizm i zwiększa ilość płynu stawowego.  Dzięki czemu zapobiegamy gromadzeniu kwasu mlekowego.
Jakie ćwiczenia wykonać by nasza rozgrzewka była skuteczna?

1.    Skłony tułowia– stajemy w lekkim rozkroku, stopy na szerokość bioder i rękami dotykamy podłogi
2.    Krążenie bioder– Nogi na szerokości barków, dłonie ułożone na biodrach – Wykonujemy obszerny ruch biodrami zataczając okrąg dookoła osi pionowej ciała ok 20-30  razy w każdą stronę.
3.    Przysiady

4.    Naciągnięcie mięśni czworogłowych ud. Stajemy na jednej nodze, drugą uginamy w kolanie i przyciągamy stopę do pośladka. W tej pozycji wytrzymujemy 10 sekund, po czym zmieniamy nogę.
5.    Rozciąganie mięśni dwugłowych ud. Siadamy i prostujemy nogi przed sobą i próbujemy dotknąć dłońmi palców u stóp. Staramy się wytrzymać kilka sekund