Dlaczego warto poświęcić dzień na regenerację mięśni?

Często po intensywnym wysiłku, w tym także jeździe na rowerze słyszymy, że teraz naszym mięśniom przyda się regeneracja. Co to takiego jest? Ile czasu zajmuje i czy faktycznie musimy dać odpocząć naszemu ciału?

 

Ważna jest prawidłowa regeneracja. Dla naszych mięśni najważniejsze jest rozciąganie. Prawidłowy rozciąganie po jeździe na rowerze, ale też podczas codziennych ćwiczeń, przyspiesza regenerację oraz zmniejsza możliwość kontuzji. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, jaki wpływ ma fakt jak wypoczywamy i nawet dobrany plan treningowy nic nam nie da jeśli odpuścimy odpoczynek.

 

O czym musimy pamiętać by właściwie zregenerować mięśnie

1.Rozciąganie

Warto poświęcić kilka minut na rozciągnięcie nóg, pleców czy  rąk. Organizm po długiej jeździe sam domaga się tego.

2.Nawadnianie

Jest to najlpeszy sposób na uzupełneinie strat wody  podczas intensywnego treningu. Dlatego pijemy, dużo pijemy. Utrata płynów ma ogromny wpływ na wydajność i powinniśmy ją jak najszybciej uzupełnić. Najlepiej posłuży nam do tego woda. Podczas dużego wysiłku, więcej niż 2 godziny uzupełnianie elektrolitów i składników mineralnych też jest niezbędne. Dlatego oprócz wody, doskonale sprawdzą się nam napoje izotoniczne, które właśnie uzupełnią brakujące elektrolity.

3.Białka

Przypominamy. Komórki mięśniowe są zbudowane z białek. W trakcie treningu komórki mięśniowe są niszczone. Dlatego potrzeba białka bezpośrednio po treningu aby jak najszybciej je odbudować.Białka  stymulują odbudowywanie mięśni, tak jak i węglowodany.

 

4.Węglowodany

Ważne jest by po intensywnym wysiłku fizycznym zjeść  jedzenie bogate w węglowodany po to, aby stymulować wydzielanie  insuliny, a ta wspiera  budowanie białek mięśniowych. Ponadto w przypadku dużych wysiłków większość spalanej przez nas energii pochodzi właśnie z węglowodanów

5. Wypoczynek i sen

Sen i wypoczynek to regeneracja.  Chyba nie musimy dużo w tym miejscu pisać